23 Aralık 2017 Cumartesi

Bodrum,Fethiye,Antalya

herkese merhabalar uzun zamandır blog yazısı yazmıyordum yoğunluktan dolayı ama şimdi derin bir nefes alıp şöyle ege kıyılarını anlatan bir yazıyı şuraya iliştireyim dedim keyifli okumalar :)
eşimle bir araba kiralayıp egenin birkaç şehrini gezmeye karar verdik kendisi o bölge de okuduğu için oralar hakkında bilgi sahibi bismillah diyip yola çıktık ilk durağımız izmir olacaktı lakin oraya daha geniş bir vakitte gideriz diyerek rotamızı bodruma yönlendirdik orda çok samimi bir kuzeninde misafir olduk gerçekten bodruma bayıldım. evet muhafazakarlar için yaz mevsiminde çokta tercih edilecek bir tatil yeri değil ama biz ev sahibine tabi olup gezilecek yerlere uğradık. ilk olarak bodrum kalesine girdik sanırım 30t civarında bir giriş ücreti var ve toplam 1:30 saatte geziyorsunuz manzarası harika içinde savaş izleri,zindanlar, roma dönemine ait kalıntılar gibi tarihi önemi olan yerleri ziyaret ediyorsunuz

bodrumun havası çok temiz bunun sebebi kömür kullanmak yasak şömine kullanılabiliyor evleri ve çevresi, beyaz hatta farklı renkte ev boyamak yasak en fazla 3 katlı bina görebilirsiniz kısacası şehir çok düzenli. nem oranı istanbula oranla az sokaklar hep çiçeklerle dolu güzel bir adacık

ordan yalıkavağa geçiyoruz tekne turu yapıp koyda gezmeyi çok istedik ama maalesef içkili olduğu için caydık he şu var insanları çok saygılı kim nasıl giyinmiş ne yapmış karışan yok bu yanı güzel. yalıkavak bodruma bağlı bir belde 22 km mesafede orayı da gezdikten sonra yeldeğirmenlerine gidiyoruz

yeldeğirmenlerinden bodrumun tüm manzarasını görebilirsiniz şehir beyaz ve turkuazın karışımında size resmen göz ahengi katıyor. içkisiz mekan bulmak çok zor ama merkezde konyalının yeri var orası içkisiz tavsiye edebiliriz çökertme kebabı ve keşkeği meşhur bodrumun.
böylelikle akşam bodrumdan ayrılıp fethiyeye geçiyoruz fethiye gerçekten büyüleyici ölüdenizin o turkuaz mavi yeşil tonları sizi sizden alıyor otelimizi bookingden ayarlamıştık ölüdenize 5dakikalık bir mesafede olan bir yerdi mekanın yeri çook güzel heryeri görebiliyorsunuz tertemiz yeşillik içinde. ama hizmet olarak çok memnun kaldık diyemicem bu yüzden tavsiye etmesem daha iyi :D
sabah fethiye merkeze gittik nemli ve sıcak ölüdenize göre sahili o kadar da cazip değil ama yine de plaj yerine kordonda yürümeyi tercih ettik. saat 4 gibi paraşüt atlayışına geçmeden antik kente uğradık dediğim gibi çok sıcaktı merkezden 5dk sürmez gitmeniz tercih size kalmıştır efendim :)
eveeet geldik uzun zamandır hayalini kurduğum paraşüt atlayışına öncelikle gerçekten o kadar korktuğuma değmedi bunu belirtmek isterim ve herkese tavsiyem denemelisiniz yeliz bakar hanım yani pilotum 2001 den beri bu işi yapıyor ve oranın en tecrübeli bayan uçuş pilotu sıcak samimi güler yüzlü 3 çocuk annesi. bu spor kazalarla sonuçlanabiliyor bu yüzden gideceğiniz zaman uçuş acentanızı iyice araştırmalısınız ve pilota işi bırakmalısınız bizim eftelya firmasıydı ve memnun kaldık bir tanecik bayan uçuş pilotu olduğu için video fotoğraf dahil 450t idi erkek pilotla uçuş 260t keşke kameramı alıp ben çekseydim dedim çünkü kalkıştan sonra evimde kanepe de yayılır gibi bi gevşeme hissi geliyor ilk çıkışta babadağın o yüksekliğini görünce kalp atışınız bi yükseliyor atladıktan sonra fark etmiyorsunuz 1900 Mcik :) ama ilk diyip gaza gelip videoya da fotoyada o parayı veriyorsunuz o ayrı mesele tabi neyse bi dahakine daha uyanık oluruz.,
ertesi gün fethiyeyi ve ölüdenizi dolaşıp ayrılıyoruz saklıkent kanyona geçiyoruz buraya bayıldımm buz gibi dağın arasından akan şarıl şarıl su. ölen , boğulan çok oluyormuş eşim olmasa o su beni de kesin sürüklerdi gürül gürül akıyor mübarek ve buzzz gibi. 1 saat boyunca kanyonun içinde yürüyorsunuz sakın kendi terliğinizi giyme gafletinde bulunayım demeyin o terlikler gidiyor çünkü lastik ayakkabı kiraladık biz 3t falan kanyona giriş 6t ama çok eğlendik ilk girişi güzel sonra su duruluyor öyle sonuna kadar gidicem diyip kendinize işkence etmeyin biz baya gittikten sonra döndük keşke o kadar gitmeseydik çünkü lastik ayakkabı hep yara yaptı ayaklarımızı :(.
son olarak antalyaya uğradık burda benim amcam halam ve bir teyzem yaşıyor aşırı sıcak ve nemden durulmuyor antalyaya 3 kere gittim ama bu gidişim tam bir işkenceydi felaket bir nem sadece kaleiçini gezip ayrıldık bende eşimde duramadık. daha güzel bir mevsimde tekrar uğramak üzere
ve böylece 1 haftalık gezimizi bitirmiş olduk yorulduk keşke daha uzun

kalabilseydik ama bir daha ki sefere. sevgiyle kalın.