9 Mart 2018 Cuma

yazıya sığmayan Bursalı hanım hatice okur

eğer Rahman bize bir uyarı da bulunacaksa bunu imtihanla değil, hafif bir tokatlamayla da yapabilir ve sarsılırsınız.
bu hanımı dinledikten sonra sanki omuzlarımdan biri tutup beni baştan aşağı silkeledi. Bu kendisini ikinci dinleyişim nedense bu sefer daha farklıydı..
sanki imanın ete kemiğe bürünmüş haliyle tanıştım kaç gün oldu etkisinden çıkamadım insan bir anda değişmez ama onu dinleyince değişmeye başladım. acayip bir şey yazıya dökülecek cinsten değil...
Bilirsiniz kadınlar mübalağa yapmasını sever tüm samimiyetimle söyleyebilirim ki abartmadan aktarıyorum eğer sizde tanışırsanız ne demek istediğimi gayet net anlayacaksınız.


sahabe devrinde yaşanılan imanla hatice ablanın iman kavramı hemen hemen aynı çünkü dediği şu ifade çok hoşuma gitti;'' benim için din ekmek kadayıfı tatlısı gibidir. Merhamet, cömertlik, Allahın yolunda koşturmak, güzel ahlak ekmek kadayıfıdır. Üzerindeki kaymak ise oruç,namaz,hac gibi ibadetlerdir. Din, sadece namazdan ibaret değildir'' benim dini bakış açımla onun ki bir olmadığı için bir hayli hayıflandım tam 4 saat konuştu  oturduğum yerden kalkamadım. Cenab- ı hak ağzından çıkan her sözü kalbime nakış nakış işledi niye biliyor musunuz? Yaşıyordu.. iliklerine kadar yaşıyor ve taşıyordu.
Çok fazla konferans seminerlere katıldım insanlar hep ben merkezli konuştu ve sonunda konuşma hadi hayır yapına bağlanınca o konuşma sanki sadece hayır istemek amaçlı yapılan bir konuşmaya döndü. Formalite icabı düz ve yalın kaldı. Zaten Hatice abla da kendi hayat serüvenini aktardı ama... kendi olarak değil Fi sebilillah yolunda, her şeyin cenab-ı haktan olduğunu bilerek anlattı.
çok basit kelimeleri ondan duyunca ilk defa işitiyormuş gibi oldum bunun sebebi yaşayan insanın sözünün tesiri.

Hatice abla kendisi bursa da dilruba evlerinin sorumlusu olan bir ablamız. 45 yaşlarında oradan oraya koşan dik duruşlu ve vakar sahibi bir hanım. kendisinin kısaca hizmet serüvenini elimden geldiğince yazmaya çalışacağım verdiği örnekler yaşadığı tecrübeleri özellikle bursa da olanların gidip dinlemesini nacizane tavsiye ederim.

daha 9 yaşındayken çevresindeki ihtiyaç sahiplerine evlere yemekler götürmeye başlamış tabi bu merhamet onda okuduğunuz gibi çekirdekten oluşmuş. Bir gün annesi kızıp bu gece kandil sokağa çıkmak yok, hadi kursa mevlüde gidiyoruz demiş hatice abla oraya hiç gitmek istemese de annesini kırmamış ve gitmişler diyor ki; '' hoca sohbete başladı komşusu aç yatarken tok olan bizden değildir. içimden dedim ki bu mahallede ki açlardan haberiniz var mı acaba? bu caminin avizelerine vereceğiniz parayla 10 yoksul hane doyar. Benim dinim bu olamaz'' ve o günden sonra hizmetlerini daha büyük bir şevkle yapmaya başlamış. kendisi sonrasında evlenmiş ve eşiyle bu hizmetlere devam etmişler eşiyle bu şartla evlenmiş. kolay bir aileye gelin olarak gitmemiş sürekli parayı savurduğunu o yaşlılar yüzünden ellerinde avuçlarında birşey kalmadığını söyleyerek hatice ablanın cömertliğini ayıplamışlar. Daha sonra ramazan ayında, evinde yemek pişirmeye başlamış evdeki koltukları dışarı alıp eve 3 tane seyyar ocak alarak o ramazan tüm ihtiyaç sahiplerinin kapılarını dolaşmış. Mesela birinin canı tatlı mı çekti ona özel olarak tatlı, börek ne isterse de eklemeyi unutmazmış.
arkasından kimsesiz çocukları ve sokaktaki yaşlılar derken Hatice ablanın hizmetleri almış başını gitmiş. evine sığmayınca eski bir binayı elindeki malını ve birikmişini vererek onarmış oraya bu insanları yerleştirmiş. onların altlarının temizlenmesinden tutun her türlü ihtiyaçlarına kol kanat olmuş insanın inanası gelmiyor. Dediği ise şu ben varlıklı bir insan değildim hayır yapmak için zengin olmayı da beklemedim olanı verdim beni etkileyen noktalardan biri bu oldu evet olanı vermek.. Gidip marklara yada tanesi 100 tl olan şallara para yatıracağına olanı vermek.. karşılığı yalnızca Allahtan beklemek. O kadar teslimiyet ehli ki her şeyi rahmandan diye öyle derinden kabullenmiş ki, imanına gıpta ediyorsunuz...

sonrasında manevi büyüklerin yardımı ve destekleriyle dilruba evlerini açmış isim vermiyorum fakat rabbim gönlü güzel kullarıyla mutlaka yolunuzu kesiştiriyor şüpheniz olmasın. Dilruba evleri hizmet vermeye başlamış bakmış işler yolunda demiş ki; yarabbi bu koltuk bu masa başında işlerimi yapmaya mı beni terk eyledin. Ve hızını alamayıp 2 çocuğuyla suriye sınırına gitmiş orada tam 500 çadır dikmiş savaşın ilk çıktığı zamanlar tek başına bir kadın... subhanallah.. orada ne kadar ihtiyaç sahibi varsa kendi kıyafetinden başlayarak vermeye başlamış. banyo yapmaları için hamamlar ayarlamış ve bunları cenab-ı haktan istemiş kullarından değil..
çok uzatmayayım urfa da bir şekilde yetkililere ulaşıp yetimhane açmış. Suriyelileri kınayanlara özellikle seslendi dedi ki; burada bir ateş çıksa bir taneniz durmazsınız bugün kınadığınız başınıza gelmeden de ölmezsiniz''....

şuan hizmetlerini aksatmadan devam ettiriyor. Üstelik kanser geçirmiş 3. evreye kadar gelmiş kimseye söz etmemiş ve bunun tedavisini rabbinden beklemiş bakın  böyle bir insan... En son uyuşturucu bağımlısı gençler için bir merkez evi kurduğunu açıkladı durmuyor... durduramazsınız da... biz 10 kişi gelsek bu hizmetlerin bir tanesini yapamayız ama o tek başına yapıyor.


bir hayr yapacaksınız derneklere para vermekle olmaz bu iş Allah için adanarak bir hayr yapacaksınız bedenen orada bulunmanız icab eder. Kendisine hayr yapmak isteyenlerin hayırlarını geri çevirmezmiş ama asıl hayr yapmak istiyorsanız bugün yaşlı bir teyzenin yemeğini yap altını temizle, bir yetimle tüm gün ilgilen diye tavsiyeler veriyormuş evet arkadaşlar bizim hatamız algımızdan kaynaklanıyor. Sanki parayı verince dünyanın en diyargam insanı biz oluyoruz ama yok bu değilmiş anladım.
dediğim gibi çok uzatmak istemiyorum inanın ne yazıya ne kabına sığmaz biri. Bursa da olanlar mutlaka gitsin bursaya yolu düşenler de ziyaretinde bulunsun ona destek olmak isterseniz benimle iletişime geçebilirsiniz (koyusiyahli@gmail.com)  sonrasından yazıyı editleyeceğim seminerde aldığım notları ekleyeceğm şimdilik bu kadarıyla kalsın aşağıya kendisiyle yapılan bir röportajın ve dilruba evlerinin tanıtım videosunu ekliyorum. Rabbim ümmete böyle haticeler nasip eylesin...


https://www.youtube.com/watch?v=5h6rhh5qcCQ

http://www.islamveihsan.com/fedakar-hizmetkar-hatice-hanim-ile-hasbihal.html



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder