31 Aralık 2017 Pazar

aylık değerlendirmeler/ Aralık

eveet tumblrdan bloggere taşındım çünkü burası daha düzenli ve biraz daha ciddi ve istatistikleri daha belirgin her neyse gelelim bu ay okuduğumuza ,izlediğimize. Bu ay daha çok okuma ağırlıklı geçti yine de izlenenlerden başlayalım;


sinemada film izlemeyeli hayli zaman oldu çünkü bu lüksümüz bile artık o kadar pahalı ki evde izlemek varken neden sinema diyor insan. Eşimle canımız sıkılıyordu napalım derken, kesinlikle daha izlemeden bir soğukluk hissettiğim ayla filmi hariç hangi film olursa sinemaya gidelim dedik. Bir şeyi abartmak bizim milletimizin en büyük özelliği ayla filmi daha ne kadar övülür,ağlanır bilmiyorum ama ben aile arasındayı izlerken aşırı keyif aldım. Bizim komedi anlayışımız malum bel altı o yüzden sevmem komedi izlemeyi fakat bu ekibi ve konuyu görünce gittik. Tabi eksik yönleri de yok muydu? vardı. Bel altı +18 sahneler olmasa da açık saçık giyinme ve düşünce olarak dikte edilen şeyler zaman zaman iğreti gelmedi değil. Bunları görmezden gelirseniz aşırı eğlenceli. Geçen ekşi sözlükten entry girdim yine abartmışlar 2-3 kere gidilir. Hadi ordan dedim abartmayalım a dostlar.


hep beğendiklerimi yazacak değilim ya eleştirdiklerimi de eklemem yerinde olur. Film izlemeden 50 kere düşünen biriyim ben sonuçta vakit veriyorum e bi zahmet değsin.Ne zamandır bu filmi izledim izleyeceğim ama bir türlü fırsat olmadı. Ay keşke olmasaymış. Filmin psikolojik olmasına aldandım. Çok farklı bir havası var ve cinsel içerikli olduğu için yarıda bıraktım çok itici geldi. Daha iyi psikolojik filmler varken bunu izlemekle kendime haksızlık ettim. Tabi bu benim görüşüm belki sizin hoşunuza gidecek noktalar taşıyordur fakat ben sevemedim kardeşim


içinde johnny depp olup da kötü olan bir film gördünüz mü? ben henüz görmedim. Bir insan nasıl her rolde o karakterin en iyisi olur işte bu johhny depp. Film psikolojik ve sarıyor konusu çoklu kişilik ve  ben çoklu kişilik konulu filmlere bayılırım tabi izlediğimin en iyisi bu diyemem ama yine de beğendim ve tavsiye ederim.


ay ben bu filmi izledim bide tavsiye ederken çok beğendiğimi söyledim ama sonra kapsamlı düşününce birçok eksik yönünü buldum ve bu yüzden az beğendim :D normalde ben filmlerin fragmanına bakmam konusunu da okumam sadece afiş,yorumlar, imbd puanına bakar, izlerken kendim olayı çözerim. Buda böyle bir fanzetim :D bu filmin konusu elfler,orklar, insanlar olunca amanın dedim orta dünya! Bayılırım orta dünya filmlerine ama buna bayılmadım evet izlerken çok keyifli ama bitince bu neydi diyorsunuz. Bi kere film gereksiz uzun o uzunluğa sığdırılması gereken şeyler arka planda kalmış. Film direk konuya dalıyor karakter tanıtımı yok ve olay örgüsü çok hızlı işliyor. Yine de izlerken keyif aldım sizin de yorumlarınızı merak ediyorum izlediyseniz size göre eksikleri nelerdi?


ya netflıx sen nasıl bir kralsın yemiyor içmiyor dizi çıkarıyorsun üstelik bizi de yemeden içmeden kesiyorsun. Daha önce de söylemiştim netflıxsin muhteşem bir stratejisi var bi kere internet üzerinden film,dizi yapıyor ve sinemadan düşmesi için aylarca bir filmi,diziyi beklemiyorsunuz üstelik izlenme sayılarını seyirciye yansıtmayan bir kurum bu yüzden izlenme kitlesinden çok işin kalitesine bakıyorsunuz bu arada türk bir dizi çıkaracağını da duyurdu merakla beklemedeyim. Her neyse bu dizi kesinlikle efsaneydi 2 günde su gibi bitti sanki dizinin içinde bende varmışım gibi keyif alarak izledim. Almanların bir yapımı ve oldukça başarılı. Dil başlarda biraz kulak tırmalıyor ama alışınca tadından yenmez. Stranger thingse benzetenler olmuş açıkçası ben bir bağlantı kuramadım çünkü konular ayrı,olay örgüsü ayrı iyi ki başrol de çocuk gördüler hemen etiket yapıştırma geldi. Bu dizi daha bilimsel ve konusu zaman algısı. Böyle şeyler benim aşırı ilgimi çekiyor, zamanda yolculuk, zaman çizgisi, zaman değişir mi, vs o yüzden ben oldukça başarılı buldum umarım saçmalamaya kaymaz ve predestination filmine dönmez 2. sezonu 
heyecanla bekliyorummm.



hiçbir şeyi hevesle beklemeyeceksiniz yoksa sizi  hayal kırıklığına uğratıyor. Yani siz uyudunuz mu 1 yıl bu nasıl vasat bir sezon bir tek ilk bölümü beğendim diyebilirim. Bu dizinin en büyük özelliği her bölümü birbirinden bağımsız mini film gibi ama genel konsept teknoloji çok gelişirse neler bizi bekliyor? Diğer sezonları efsanee sonu hep olumsuz bitiyor ve sizi o kadar kasıyor ki inanılmaz bir etkisi var. Teknolojiden nefret ediyorsunuz ama bu sezonundaki bölümleri çok beğenmedim 1-6 bölümler güzeldi diğerleri idare eder işte.



eveet geldik kitap tavsiyelerine. Bu kitap ilk çıktığında herkesin elindeydi ve ben uzun süre okumadım erteledim. Öncelikle kitap çok güzel bir bakış açısıyla tasavvufa yaklaşmış ama bana bazı noktalar farklı geldi. Her eserin okunması için bir zaman vardır ve ben bu kitabı tam ihtiyacım olduğu bir dönemde okudum, etkisi altında kaldım. Fakat tavsiye ederken tereddüt ediyorsunuz ister istemez çünkü dediğim gibi bazı noktalar da soru işaretleri kafanızda raks ediyor. Sanırım çeviriden de kaynaklanan sıkıntılar var. Kitap da şeyh ifadesi biraz basite indirgenmiş. Yine de tasavvufa merakınız varsa mutlaka okumalısınız.


filmi olan kitapları okumak bana göre değil. Gider filmi izlerim tabi bu benim tercihim. Ama bu kitabın duygu verişini kesinlikle filminde göremedim. Aslında distopya bir romanı sinemaya aktarmak oldukça başarılı olur diyorsunuz ama maalesef başarısız buldum. Kesinlikle kitabı daha güzel. Konusu organ bağışıyla ilgili ve aşkın o inanılmaz çığlığı ne denir okuyun, hissedin.

uzun zamandır bir kitabı bir oturuşta bitirmemiştim eskiden o kadar çok olurdu ki bu ama maalesef şimdi hayat meşgalesi beni bu güzel duygudan alıkoyuyor. sabah başladım ders araları, evde, fırsat buldukça okudum bir solukta bitti. Günde ortalama mutlaka 50 sayfa okuyorum bazen aklım okuduğum kitaplarda kalıyor öyle bir şey işte.,
Bu kitabın mistik bir havası var ve sanki büyüleniyorsunuz. Nirvanaya ulaşmak isteyen siddhathanın bu kuğu gibi hikayesinde sizde kendinize pay alıyorsunuz. Konu hem farklı hemde kitabın dili size sürekli telkin veriyor tarzda ben çok beğendim okumalısınız. Hermann hessenin diğer kitaplarını da okuyup üzerine yazarım herhalde. Tavsiyeniz varsa beklerim.


bu ay okuyup en beğendiğim kitap bu oldu sanırım dilinden,  değindiği noktalardan kendime o kadar pay çıkardım ki. Kesinlikle inanılmaz bir kitap zaten ali khanı çok beğeniyorum avrupa, ABD için bir nimet ve bakış açısına hayranım. Kendisi için yok yeni feto falan demişler ama ben ne yazdıklarında,ne dinlediklerimde taviz verdiği bir noktaya rastlayamadım. Özellikle islam aleminin birbirine düşmesi, sosyal medya, tüketicilik,dua da eksikliğimiz başlıklarını hayatımda geçirdim diyebilirim. Tavsiye ettiklerimi alıp okuyorsanız lütfen ilk bunu okuyun.


halil cibranı bana bir hocam tavsiye etmişti. resmen keşfedilmemiş bir hazine kendisi. İlk nebi kitabını okudum bu arada nebi ve ermiş aynı kitap siz mutlaka nebiyi okuyun çünkü ermiş dil olarak nebi kadar başarılı değil. Eski mavi bir kapağı. Gezgin kitabı, böyle kısa kısa başlıklar altında hikayeler anlatıyor çok beğenmedim ama boş zamanda çerezlik niyetine gider.Nebi ise öğütlerden oluşuyor ve bu nebi adlı karakter bana göre sav efendimiz. Bu arada kendisi hristiyan öğrenince şaşırmıştım.


ya bu kitabı nasıl olmuş bu zamana kadar okumamışım. Değeri bilinmeyen eserlerden. Okurken sürekli bir bekleyiş içinde olmaktan ciğeriniz adeta soluyor. Ve aslında o bekleyişin yanıt bulmayacağını biliyorsunuz. Yalnızlık nasıl bir sızı okurken anlıyorsunuz ilk 50 sayfada aşırı sıkılmıştım çünkü asker konulu eserleri sıkıcı buluyorum çoğu kez bide kardeşim askerde acaba o da bunları mı hissediyor diye varsayımla okurken çok sıkıldım sonrasında açılıyor ve cidden farklı bir his veriyor.
evet bir ay değerlendirmesi yazısının daha sonuna geldik umarım 2018 yılında bundan daha dolu yazılar sizi bekler. sevgiyle kalın bana yazın.

koyusiyahli@gmail.com





4 yorum:

  1. Sizden bir ricam var. Bu kadar çok klişe, gösteriş ve kolay beğenme kaygısı gütmeyin. Kaliteli zaman geçirmek istemeniz ve bu sebeple seçiciliğiniz, gereksiz bir fanatiklik içine girmek istememeniz gayet güzel ama Sadece blogda değil instagram üzerinden de pek çok yazınızda abartmayı sevmediğinizi vurgulayışınızı, yanlış anlaşılmamak için açıklamalarda bulunuşunuzu görüyorum. Ben bunu beğenilmek için yapmıyorumu ispatlamaya çalışır bir haliniz var. Popüler kitap ve filmlere önyargılı yaklaşıp sürekli bunu belirtmeniz. Merak etmeyin. insanların sizin hakkınızda, ne kadar gösteriş meraklısı, ne kadar da klişe bir insan dediğini zannetmiyorum. O yüzden bırakın herhangi bir kaygı gütmeden yazın. Öyle bir insan olduğunuzu düşünmüyorum ama o tarz cümleleri okurken bana kibirli -müşkülpesent bir izlenim veriyor ve yoruyor. Aklımdakini aktarabilmek uğruna biraz abartmış olabilirim. Ama siz anladınız ne demek istediğimi diye düşünüyorum. Bana yazın dediğiniz için yazdım. Hadsizlik ettiysem kusuruma bakmayın.

    YanıtlaSil
  2. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  3. Merhaba,blogdaki tüm yazılarınızı okudum ama en çok buna bir yorum yapmalıyım dedim,çünkü film izlerken fragman izlemeden filmi seçen tek ben değilmişim onu gördüm :) aynen sizin gibi bazen gördüğüm bir kare veya filmin rengi veya oyuncuları beni film seçme konusunda etkiler.hatta fragman izlemediğim için de filmden daha çok keyif aldığımı düşünüyorum.bundan sonra sizin önerdiğiniz filmlerle devam edeyim biraz :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yalnız olmadıgıma çok sevindim Çünkü garipsenen bir durum :)))

      Sil